środa, 21 maja 2014

BMI, waga... po co to...

BMI - czym to jest i z czym to jeść?

BMI to skrót z języka angielskiego 'body mass index', co tłumaczymy jako wskaźnik masy ciała. Wskaźnik BMI (inaczej wskaźnik Queteleta II) charakteryzuje relację pomiędzy masą ciała a wzrostem.
BMI to współczynnik powstały przez podzielenie masy ciała podanej w kilogramach przez kwadrat wysokości podanej w metrach. Obliczając BMI możemy określić ilość tkanki tłuszczowej w organizmie.
Pamiętaj! BMI nie jest wiarygodnym wskaźnikiem zagrożenia chorobami.
source:  http://bmi.pasiasty.pl/

Korzystając z tamtejszego kalkulatora,  moje bmi to 36,4. Czyli otyłość drugiego stopnia. Jestem osobą sprawną, trochę okrągłą, z mięśniami. Kiedyś było ich mniej, a dziś wiem, że jest ich dużo więcej. Ważę więcej, a wymiary mam mniejsze niż jak ważyłam wtedy mniej.
To jest mój dowód na to, że jednak muszę schudnąć, ale waga to nie jest wskaźnik, jakim powinnam się posługiwać przy pomiarach postępów.

Reasumując całe koszmarne dni poprzednie -



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Skomentuj, nie odgryzę Ci palca :)