czwartek, 17 marca 2016

Co zrobić, gdy płatki owsiane nie wchodzą...

Płatki owsiane są promowane na wielu serwisach społecznościowych jako idealne śniadanie pełne zdrowych węglowodanów. Jednym ona smakuje i jedzą ją codziennie. Co zrobić, gdy do Ciebie ona nie przemawia ani smakiem ani zapachem? 



Otóż, ja własnie należę do tej drugiej grupy. Nawet z zatkanym nosem nie zjem owsianki, chociażby dołozone były do niej najpyszniejsze lody i czekolada. No nie zjem, to jest obrzydliwe. Próbowałam z różnymi dodatkami, no i nie wchodziła :P 

Pewna miła osóbka poleciła mi spróbować czegoś innego, jako zamiennik płatków owsianych. Więc zakupiłam płatki ryżowe błyskawiczne. Podobno są dostępne w niektórych Tesco, ja kupiłam akurat w Kauflandzie. Bardzo długo patrzyłam z obrzydzeniem na te płatki i z obawą, że i tak mi nie zasmakują, więc minął miesiąc, zanim odważyłam się je przygotować. 

Okazało się, ze to jest strzał w dziesiątkę! <3 


To jest moja Ryżanka. Bo z płatków ryżowych. Jak takie coś przygotować, by było zjadliwe? 

  • szklankę mleka zagotować w rondelku
  • do gotującego się mleka dosypać powoli szklankę płatków
  • rozgnieść 2 tabletki słodzika, lub dosypać stewii czy ksylitolu (jak ktoś używa cukru to cukru :P) i dodać do masy
  • mieszać cały czas, aż powstanie gęsta masa i prawie całe mleko się wchłonie
  • przelać płatki do miseczki/talerza
  • dodać własne składniki, u mnie jest to: świeże jabłko, suszone jagody goji, rodzynki. 
Z innych dodatków do takiej ryżanki (prawie jak paryżanka xD) można dodać: masło orzechowe, suszone owoce typu banan, oczywiście też inne świeże owoce: kiwi, mandarynka, pomarańcz, inne bakalie, orzechy, symboliczną ilość tych słodkich czekoladówych płatków, mogą też być płatki gorzkiej czekolady. 

  • całość zamieszać
  • zjeść!
Całość nawet wygląda całkiem okej (nie to co owsianka xD) i rewelacyjnie smakuje. Jest wystarczająco słodkie. 
Cała taka porcja składa się z około 400kcal, w zależności od dodanych dodatków. Idealne śniadanie, daje energię... no powiedzmy że na cały dzień, ja jedząc takie sniadanie o 6, o 9 jestem głodna :)

Smacznego :)

4 komentarze :

  1. Ja jakoś nie mogę się zmusić do zjedzenia takiej papki :P Nigdy ich nie jadłam, bo od dziecka nie przepadałam za mlekiem zwierzęcym a teraz nie umiem przyzwyczaić się do roślinnego. A na wodzie to nie to samo :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Wolę płatki ryżowe od owsianych, a jak owsiane to tylko z proveny jeśli tak się ta firma zwała i najlepsza forma to domowe ciasteczka owsiane. A ryżankę spróbuje, bo lubię bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygladq apetycznie ;-) mysle ze skusilabym sie !

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj, nie odgryzę Ci palca :)